Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Temat postu:
Wys³any: 17-12-2008 - 19:59
|
|
MÅ‚odsza elita forum
Do³±czy³/a: 22-02-2005
|
|
Trudno programowalna to jedno, a to że ma ogromne możliwości i bardzo w przyszłość wybiegającą architekturę to drugie ; ). Wydaje mi się że za jakiś czas będziemy (my programiści ; ) ) się musieli zacząć przestawiać na tego typu architekturę, przynajmniej w wypadku oprogramowywania czegoś wymagającego większej wydajności. 4 rdzenie z HT to maks na ten rok, ale w przyszłym będą 8mki a pewnie niedługo później 16tki ; ).. Do 2011 Intel powinien wyrobić się z Larabee, wtedy zacznie się jazda, o ile nie wyprzedzą go ATI i nVidia ze swoimi CUDA i StreamSDK ; )..
Wracając do PS3 - co takiego dokładnie stało się z Tekkenem? Przecież to miało być (niby) całkiem gotowe : P..? |
_________________ http://img217.imageshack.us/img217/8008/1149595968350hv3.gif
|
|
|
|
|
P-chan |
|
Temat postu:
Wys³any: 17-12-2008 - 21:21
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 31-07-2007
Status: Offline
|
|
Losiul napisa³/a: Trudno programowalna to jedno, a to że ma ogromne możliwoÅ›ci i bardzo w przyszÅ‚ość wybiegajÄ…cÄ… architekturÄ™ to drugie ; ). Wydaje mi siÄ™ że za jakiÅ› czas bÄ™dziemy (my programiÅ›ci ; ) ) siÄ™ musieli zacząć przestawiać na tego typu architekturÄ™, przynajmniej w wypadku oprogramowywania czegoÅ› wymagajÄ…cego wiÄ™kszej wydajnoÅ›ci. 4 rdzenie z HT to maks na ten rok, ale w przyszÅ‚ym bÄ™dÄ… 8mki a pewnie niedÅ‚ugo później 16tki ; ).. Do 2011 Intel powinien wyrobić siÄ™ z Larabee, wtedy zacznie siÄ™ jazda, o ile nie wyprzedzÄ… go ATI i nVidia ze swoimi CUDA i StreamSDK ; )..
Wracając do PS3 - co takiego dokładnie stało się z Tekkenem? Przecież to miało być (niby) całkiem gotowe : P..?
Która może nigdy nie zostać wykorzystana do końca, a to że PS3 jest trudne w programowaniu, to dla mnie nic nowego, bowiem to samo było cechą poprzedniej konsoli Sony. Tak samo jak brak anti-aliasing'u, co jest dość widoczne.
Wracając zaś do samego Tekkena, to stało się to, że już nie jest exclusivem dla konsoli Sony, i równocześnie zmierza na X360. Co tym samym opóźniło jego ukazanie się. Choć mi akurat ta seria leży, bowiem od kiedy pamiętam to zawsze bardziej podobał mi się VF.
Patrząc jednak na to co Namco-Bandai zrobiło z Soul Caliburem, pewnie dostaniemy kolejne udziwnienia w Tekkenie. |
_________________
P-chan' s fan site
|
|
|
|
|
Magnus |
|
Temat postu:
Wys³any: 18-12-2008 - 01:17
|
|
Moderator
Do³±czy³/a: 21-10-2002
Status: Offline
|
|
VF może jest fajny ale jednak wolę "otwarte areny walk... bądź typowo zamkniete jak w oldshoolowym "Last Bronx" (to była gra )
PS3 jest ciężkie owszem, jest przyszłościowe (też owszem) ale my nie żyjemy przyszłością tylko teraźniejszością. To jak z GTA 4 na PC - niby wyszło ale nikt tego na maksa nie puści na swoim kompie.
Swoją drogą to zastanawiam się tylko nad jedną rzeczą... po co te parametry jak i tak granie ograniczone jest kontrolerem. Może gry wyglądają coraz bardziej realistycznie ale co z tego jeżeli (parafrazując) ogranicza się to czasem do wciskania krzyżaka i 2 przycisków. Troche to spłyciłem ale mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. Na zasadzie non stop do przodu i na zmiane atak - skok, skok - atak. |
_________________ Mój "mały" internetowy spis komiksów
My DA
|
|
|
|
|
P-chan |
|
Temat postu:
Wys³any: 18-12-2008 - 11:11
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 31-07-2007
Status: Offline
|
|
Wiem o co Ci chodzi dlatego też, tak bardzo cenie sobie gry Nintendo, które praktycznie na każdym kroku potrafią zaskoczyć pomysłowością i ciekawymi rozwiązaniami.
Oczywiście Gears of War, czy inne im podobne gry są również fajne, ale czy ludzie, będą do nich wracać po latach tak samo, jak do gier choćby właśnie takiego Nintendo ? Ja w to wątpię.
Trzeba to niestety przyznać, ale ja uważam, , że branża elektronicznej rozrywki utkneła praktycznie w martwym punkcie, rozwijając tylko grafikę, i nic więcej. Co widać to ewidentnie na konsoli Wii, gdzie zaproponowano developerom naprawdę bardzo ciekawe rozwiązanie, które praktycznie pcha branżę w nowym kierunku (oczywiście takie rozwiązania już były stosowane - ale tak naprawdę dopiero Nintendo się udało), a niestety tylko nieliczni coś ciekawego pokazali.
Moim zdaniem branży brakuje pomysłowości (z wyjątkami), która pchnęła by gry w nowym kierunku, bowiem nie oszukujmy się, ale grafika to nie wszystko, może i sprzedaje ona gry (choć bardziej obstawiałbym tu reklamę), ale za to nie jest powodem by kończyć gry, których coraz więcej ludzi nie kończy.
Druga sprawa jest taka, że praktycznie X360 i PS3, oprócz grafiki nie mają praktycznie nic więcej do zaprezentowania, dlatego osobiście najczęściej gram na konsolach Nintendo, bowiem ja obecnie oczekuje czegoś naprawdę nowego, a nie tylko graficznych wodotrysków.
Tym samym coraz częściej łapie się na tym, że sięgam po gry bardziej niszowe, które raczej nie odniosą sukcesu, i nie są zniszczone jeszcze przez komercje (co nie znaczy, że nie gram w gry, które można określić hitami).
Dlatego najbardziej oczekiwane gry obecnie przez mojÄ… osobÄ™ to:
Fragile, Another Code: R, Mad Word (które może odnieść sukces, ale wcale nie musi), Heavy Rain, Muromasa:The Demon Balde i No More Heroes 2. |
_________________
P-chan' s fan site
|
|
|
|
|
Areinu |
|
Temat postu:
Wys³any: 18-12-2008 - 15:53
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 19-02-2008
Status: Offline
|
|
Magnus napisa³/a: PS3 jest ciężkie owszem, jest przyszÅ‚oÅ›ciowe (też owszem) ale my nie żyjemy przyszÅ‚oÅ›ciÄ… tylko teraźniejszoÅ›ciÄ…. To jak z GTA 4 na PC - niby wyszÅ‚o ale nikt tego na maksa nie puÅ›ci na swoim kompie.
Mój wspołlokator odpala Komp za 8000zł do czegoś zobowiązuje XD
Jeśli chodzi o Nintendo i ciekawe sterowanie to DSik swoje zrobił... Ale teraz gry na DSa coraz bardziej przechylają się na standardowe tytuły. Nagle pojawiają się tysiące RPGów itp. które są technicznie wykonane genialnie, ale nie wiem czy będzie mi się chciało w nie grać. jRPGi mnie zmęczyły... Chociaż... Suikoden... |
_________________
Jeśli nie włączę DSa co najmniej raz w ciągu dnia nie mogę spać spokojnie.
|
|
|
|
|
P-chan |
|
Temat postu:
Wys³any: 18-12-2008 - 22:31
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 31-07-2007
Status: Offline
|
|
Areinu napisa³/a: Magnus napisa³/a: PS3 jest ciężkie owszem, jest przyszÅ‚oÅ›ciowe (też owszem) ale my nie żyjemy przyszÅ‚oÅ›ciÄ… tylko teraźniejszoÅ›ciÄ…. To jak z GTA 4 na PC - niby wyszÅ‚o ale nikt tego na maksa nie puÅ›ci na swoim kompie.
Mój wspołlokator odpala Komp za 8000zł do czegoś zobowiązuje XD
To ja bardzo podziękuje i wole kupić konsole, dzięki której będę miał spokój na jakieś co najmniej 5-6 lat, jak nie dłużej, Aniżeli kupować "piecyka", po to tylko by pociągną mi jedną dwie gry na najwyższych detalach.
Areinu napisa³/a: JeÅ›li chodzi o Nintendo i ciekawe sterowanie to DSik swoje zrobiÅ‚... Ale teraz gry na DSa coraz bardziej przechylajÄ… siÄ™ na standardowe tytuÅ‚y. Nagle pojawiajÄ… siÄ™ tysiÄ…ce RPGów itp. które sÄ… technicznie wykonane genialnie, ale nie wiem czy bÄ™dzie mi siÄ™ chciaÅ‚o w nie grać. jRPGi mnie zmÄ™czyÅ‚y... Chociaż... Suikoden...
Mnie na szczęście jeszcze nie zmęczyły, a tym bardziej nie znudziły, bowiem nadal znajduje w nich coś ciekawego, a wydawcy pokazują, że nadal da się w nie tchnąć nowego ducha. Wystarczy popatrzeć, choćby właśnie na taką choćby Valkyrie Chronicles, Eternal Sonate, Fragile itp.
Jedyną grą RPG, przy której tak naprawdę się nudziłem, i w ogóle pierwszą tego typu grą, był FFXII.
Co do samego DS'a i wykorzystania jego sterowania, to trudno tak naprawdę na to jednoznacznie odpowiedzieć, bowiem może to być jedynie przejściowe, o ile taka sytuacja w ogóle istnieje, i tyczyć się tylko pewnej grupy gier, które obecnie wychodzą.
Ja nie zauważyłem jak na razie, zmęczenia materiału. |
_________________
P-chan' s fan site
|
|
|
|
|
Magnus |
|
Temat postu:
Wys³any: 19-12-2008 - 01:33
|
|
Moderator
Do³±czy³/a: 21-10-2002
Status: Offline
|
|
Aktualnie to grafika i nikomu nie potrzebne bajery sprzedają gry/konsole. Widze to na codzień jak rodzice kupują swoim 5 letnim dzieciakom PSP które synek/córka nawet w 20% nie wykorzysta. Ludzie nawet nie chcą czasem spojrzeć na DSa bo to małe, bo ma mały ekran, brak przegladarki itp. Poza tym gier dla dzieci na PSP jest tyle co kot napłakał. Z podobnego powodu skreślane jest Wii z listy (choć jest i tak lepiej niż pół roku temu). Ostatnio miałem anegdotkę taką że klient przyczepił się bo Wii nie odtwarza DVD. Jak zapytałem czy ma stacjonarny odtwarzacz, odpowiedział że ma, jak zapytałem to po co mu drugi, to tylko usłyszałem że to nieważne bo Wii niema więc jest kiepskie. Na stwierdzenie brak wyjścia hdmi też dziwnie reagują.
Cytat: Oczywiście Gears of War, czy inne im podobne gry są również fajne, ale czy ludzie, będą do nich wracać po latach tak samo, jak do gier choćby właśnie takiego Nintendo ? Ja w to wątpię.
Wracać jak wracać ale czy ktoś o tym w ogóle wspomni? I jedno najważniejsze... no właśnie "fajne" nic więcej o nich nie można powiedzieć. Już od bardzo dawna nie ma innowacji w grze.
Cytat: ale za to nie jest powodem by kończyć gry, których coraz więcej ludzi nie kończy.
tutaj trafiasz w sedno... Dużo ludzi kupuje gry ale żeby je kończyło to ze świecą ich trzeba szukać. Nie jest tu mowa o braku czasu. One najnormalniej w świecie się nudzą. Wiele takich gier miałem że moje granie kończyło się w przedziale 2-10godzin. Jak włączyłem gre 3 dzień z rzędu to już był sukces (przynajmniej ostatnio tak jest).
Mi osobiscie potrzeba czegoś nowego od gier, po tych prawie 20 latach grania (zaczynałem od Ponga, automatów na dworcach, ZX spectrum i Atarii XE), no dobra, już po 18 latach, potrzeba więcej innowacji niż ulepszanie grafiki. Jedyną rzeczą którą ostatnio bronią się u mnie gry są 3 rzeczy: - szybkie właczenie z możliwością szybkiego wyłaczenia, - fabuła+klimat (razem a nie osobno), - zmuszenie do myślenia bądź ruchu |
_________________ Mój "mały" internetowy spis komiksów
My DA
|
|
|
|
|
Areinu |
|
Temat postu:
Wys³any: 19-12-2008 - 11:14
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 19-02-2008
Status: Offline
|
|
Ludzie mówią, że Mirrors Edge było innowacyjne.
Recenzenci mówią, że to wcale nie była taka dobra gra.
Twórcy gry mówią, że recenzenci nie rozumieją innowacji.
Ludzie nie kupują gry bo dostała niskie wyniki.
Twórcy i tak zrobią nową część, bo rozumieją, że pierwsze części gier nie zawsze mają dobre wyniki sprzedaży.
Innymi słowy druga część będzie już miała dobry gameplay itp. i się dobrze sprzeda, ale o innowacyjności nie będzie mowy, bo będzie to to samo co w części pierwszej xD
Szczerze mówiąc to ja się czasami zastanawiam czy w nowych grach nie ma po prostu za dużo nowego... Niektóre typy gameplayu słabo się tłumaczą na nowe technologie dlatego albo zamierają albo zmieniają się kompletnie. Ale czasami można odnieść sukces robiąc grę... nie na czasie. Megaman 9 (chcieć) Dlaczego gra która wygląda i zachowuje się jak coś co powstało 20 lat temu tak się podoba ludziom którzy w takie gry grają? Sentyment? Wątpię. Po prostu wiele z ulepszeń które ta seria dostawała podczas swojego istnienia nie do końca była ulepszeniami. |
_________________
Jeśli nie włączę DSa co najmniej raz w ciągu dnia nie mogę spać spokojnie.
|
|
|
|
|
P-chan |
|
Temat postu:
Wys³any: 19-12-2008 - 15:40
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 31-07-2007
Status: Offline
|
|
Areinu napisa³/a: Ludzie mówiÄ…, że Mirrors Edge byÅ‚o innowacyjne.
Recenzenci mówią, że to wcale nie była taka dobra gra.
Twórcy gry mówią, że recenzenci nie rozumieją innowacji.
Ludzie nie kupują gry bo dostała niskie wyniki.
Twórcy i tak zrobią nową część, bo rozumieją, że pierwsze części gier nie zawsze mają dobre wyniki sprzedaży.
Mnie zastanawia w takim razie co było złego w tej grze, że ją tak zjechali, może nie potrafili ogarnąć gry i jej pomysłu. A może po prostu zabrakło tego co obecnie sprzedaje gry, czyli wybuchów, i szczelania z zabijaniem.
Areinu napisa³/a: Innymi sÅ‚owy druga część bÄ™dzie już miaÅ‚a dobry gameplay itp. i siÄ™ dobrze sprzeda, ale o innowacyjnoÅ›ci nie bÄ™dzie mowy, bo bÄ™dzie to to samo co w części pierwszej xD
Jeśli twórcy się ugną i wprowadzą (o ile powstanie) do nowej odsłony tzw. "dobry gameplay', to będzie oznaczało, że pójdą w komercje, i zrobią z tej gry zwykłą szczelanke, a tych gier jest obecnie za dużo, i mi wystarczy to co jest już obecnie. I nie chcę kolejnej gry, która będzie polegała na słaniu kul do "ruszających się obiektów" .
Osobiście moim zdaniem wydaje mi się, że rynek nie dorósł jeszcze do pewnych gier i innowacji, a dobrym przykładem są sami recenzenci, którzy nie rozumieją pewnych gier, stopując ciekawe pomysły (aż dziw bierze, że nie wszystkie).
To choćby spotkało Wii Music od Nintendo, o czy w wywiadach wspominał sam Shigeru Miyamoto.
Ta gra jest dobra, pod warunkiem, że się do niej podejdzie nieco inaczej niż do zwykłej gry, bowiem to nie jest tylko zwykła gra. Ale jak widać Nintendo, jak i nie którzy inni wizjonerzy po prostu znowu wyprzedzili swoje czasy.
Areinu napisa³/a: Szczerze mówiÄ…c to ja siÄ™ czasami zastanawiam czy w nowych grach nie ma po prostu za dużo nowego... Niektóre typy gameplayu sÅ‚abo siÄ™ tÅ‚umaczÄ… na nowe technologie dlatego albo zamierajÄ… albo zmieniajÄ… siÄ™ kompletnie. Ale czasami można odnieść sukces robiÄ…c grÄ™... nie na czasie. Megaman 9 Very Happy (chcieć) Dlaczego gra która wyglÄ…da i zachowuje siÄ™ jak coÅ› co powstaÅ‚o 20 lat temu tak siÄ™ podoba ludziom którzy w takie gry grajÄ…? Sentyment? WÄ…tpiÄ™. Po prostu wiele z ulepszeÅ„ które ta seria dostawaÅ‚a podczas swojego istnienia nie do koÅ„ca byÅ‚a ulepszeniami.
Szczerze mówiąc (parafrazując Twoje słowa), to tak naprawdę problem nie leży w samych grach, które mają za dużo nowości. Problem leży w samych ludziach, którzy przyzwyczajeni do standardów, nie potrafią się przestawić na coś nowego. Zaczynając narzekać. |
_________________
P-chan' s fan site
|
|
|
|
|
Magnus |
|
Temat postu:
Wys³any: 19-12-2008 - 17:26
|
|
Moderator
Do³±czy³/a: 21-10-2002
Status: Offline
|
|
Cytat: To choćby spotkało Wii Music od Nintendo, o czy w wywiadach wspominał sam Shigeru Miyamoto.
Ta gra jest dobra, pod warunkiem, że się do niej podejdzie nieco inaczej niż do zwykłej gry, bowiem to nie jest tylko zwykła gra. Ale jak widać Nintendo, jak i nie którzy inni wizjonerzy po prostu znowu wyprzedzili swoje czasy.
No bo to w sumie grą nie jest, jest to dość mocno rozbudowana aplikacja muzyczna z dużym potencjałem. Jak dla mnie ta gra (zostanę przy takim nazewnictwie) jest genialną sprawą dla osób które żyją muzyką Ta gra ma tak duży potencjał że można spokojnie zagrać prawie każdy kawałek muzyczny. Tylko w "wymaganiach sprzętowych" tych w górnym rogu powinni dopisać "wyczucie rytmu "
Cytat: Ale czasami można odnieść sukces robiąc grę... nie na czasie. Megaman 9 (chcieć) Dlaczego gra która wygląda i zachowuje się jak coś co powstało 20 lat temu tak się podoba ludziom którzy w takie gry grają? Sentyment? Wątpię. Po prostu wiele z ulepszeń które ta seria dostawała podczas swojego istnienia nie do końca była ulepszeniami.
No bo to tak lekko porównując jest jak z utworem Sokoła i Pono "w aucie". Zrobienie czegoś w starym stylu dla zabawy zawsze jakoś odnosi sukces. Gdyby Megaman nie był zrobiony "dla zabawy" przez autorów to trafiłby jako płyta w sklepie. Czasem (ale zaznaczam że czasem) prostota jest potrzebna w wyścigach innowacji |
_________________ Mój "mały" internetowy spis komiksów
My DA
|
|
|
|
|
P-chan |
|
Temat postu:
Wys³any: 19-12-2008 - 22:32
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 31-07-2007
Status: Offline
|
|
Magnus napisa³/a: No bo to w sumie grÄ… nie jest, jest to dość mocno rozbudowana aplikacja muzyczna z dużym potencjaÅ‚em. Jak dla mnie ta gra (zostanÄ™ przy takim nazewnictwie) jest genialnÄ… sprawÄ… dla osób które żyjÄ… muzykÄ… Ta gra ma tak duży potencjaÅ‚ że można spokojnie zagrać prawie każdy kawaÅ‚ek muzyczny. Tylko w "wymaganiach sprzÄ™towych" tych w górnym rogu powinni dopisać "wyczucie rytmu "
I niestety przez wielu ludzi została potraktowana właśnie jak zwykła gra, ba nawet jak popierdólka lub kolejna zabawka na kilka minut. I to dość według większości nieudana, bowiem nie przypomina zwykłego programu.
Magnus napisa³/a: No bo to tak lekko porównujÄ…c jest jak z utworem SokoÅ‚a i Pono "w aucie". Zrobienie czegoÅ› w starym stylu dla zabawy zawsze jakoÅ› odnosi sukces. Gdyby Megaman nie byÅ‚ zrobiony "dla zabawy" przez autorów to trafiÅ‚by jako pÅ‚yta w sklepie. Czasem (ale zaznaczam że czasem) prostota jest potrzebna w wyÅ›cigach innowacji Very Happy
Widać to również choćby po tak niewinnej grze jaką jest World of Goo (aż dziw bierze, że jeszcze nie udało mi się w to zagrać).
Z innych ciekawych wiadomości, to na Wii ma się już w marcu przyszłego roku ukazać Broken Sword: The Director's Cut, zobaczymy co z tego wyjdzie, i oczywiście ile osób będzie skłonne to kupić. |
_________________
P-chan' s fan site
|
|
|
|
|
Magnus |
|
Temat postu:
Wys³any: 19-12-2008 - 23:11
|
|
Moderator
Do³±czy³/a: 21-10-2002
Status: Offline
|
|
"world of goo" jest przegenialną grą... ma klimat, grafikę i jest jedną z najlepszych gier logicznych w jaką grałem Troche droga bo 1500pkt (wii) bądź bagatela 30$ (pc - steam) ale gra coś w sobie ma
Z gier logicznych ostatnio jeszcze "puzzle quest" mnie wciągneło
Wiecie coÅ› na temat emulatora PSX'a pod Wii? |
_________________ Mój "mały" internetowy spis komiksów
My DA
|
|
|
|
|
P-chan |
|
Temat postu:
Wys³any: 20-12-2008 - 00:01
|
|
Czytelnik
Do³±czy³/a: 31-07-2007
Status: Offline
|
|
Moim jedynym problemem jest to, że do dziś Wii jeszcze nie podłączyłem do neta, i dlatego tej gry jeszcze nie mam, i jak mówiłem żałuje dość bardzo.
Co do Puzzle Quest, jest świetne, mnie też bardzo swego czasu zainteresowało, a nawet od czasu do czasu wracam do tej gry.
Natomiast na DS'a i PSP szykuje siÄ™ kontynuacja tej gry.
Co do emulatora to nie słyszałem o tym, ale osobiście wolę w takie rzeczy się nie bawić, bo się na tym zbytnio nie znam, a też nie chcę narazić na jakiś defekt swojej konsoli . |
_________________
P-chan' s fan site
|
|
|
|
|
Magnus |
|
Temat postu:
Wys³any: 20-12-2008 - 00:06
|
|
Moderator
Do³±czy³/a: 21-10-2002
Status: Offline
|
|
W puzzle quest doszedłem do Lorda Bane'a i coś go przejść nie mogę... jest za potężny :/
Ja bawiłem się jak narazie twilight hackiem ale zrobiłem update systemu i już nie mogę się bawić
a taki emulator mnie kusi i to bardzo... ale najpierw muszę twilighta znów uruchomić kiedyś bo wykasowałem sobie FFCC a nie sprawdziłem tej gry |
_________________ Mój "mały" internetowy spis komiksów
My DA
|
|
|
|
|
Magnus |
|
Temat postu:
Wys³any: 14-01-2009 - 23:47
|
|
Moderator
Do³±czy³/a: 21-10-2002
Status: Offline
|
|
Podobno w sklepie psxstore są klasyki z ps1 przeznaczone na psp za około 20zeta... ciekawa sprawa w sumie... tylko ciekaw jestem co to za tytuły. Znając życie to pewnie tylko od sony'ego jednak takie legend of dragoon to by była fajna sprawa |
_________________ Mój "mały" internetowy spis komiksów
My DA
|
|
|
|
|
|
|
|