Autor |
Wiadomość |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 07-01-2016 - 11:37
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
Marudz?, bo Oculus Rift w Europie kosztuje 700 EUR (a w USA 600 USD...) plus przesy?ka. |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 07-01-2016 - 22:27
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
|
|
 |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 08-01-2016 - 10:17
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
Cardboard i podobne wynalazki to raczej demo do VR, jest ró?nica pomi?dzy profesjonalnym zestawem obs?ugiwanym przez mocny komputer (a OR wymaga mocnego komputera) a trzymaniem telefonu przy twarzy (bo do tego sprowadzaj? si? te rozwi?zania).
On nawet jest moim zdaniem wart te 3k PLN, rzecz w tym, ?e od zarania dziejów (czyli ca. 2011) gadaj?ce g?owy z OR mówi?y, ?e celuj? w 300-350 dolarów, a jako? ci??ko mi uwierzy?, ?e w ostatniej chwili dopiero si? po?apali, ?e si? nie da.
Codo kupowania jako pierwszy - nie ulega w?tpliwo?ci, ?e teraz to jest zabawka dla zajawkowiczów. Ja si? za takiego uwa?am, ale mimo to troch? ci??ko mi zracjonalizowa? sobie taki wydatek. |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 09-01-2016 - 22:01
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
A te VRY do PS4 czy Samsungów Galaxy S s? co? warte? S? ta?sze. |
|
|
|
|
 |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 11-01-2016 - 08:52
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
Problem z VR polega na tym, ?e musisz mie? sta?? i wysok? cz?stotliwo?? klatek, bo inaczej dostaniesz md?o?ci. Nie jestem przekonany, czy nawet najmocniejszy telefon jest aktualnie w stanie generowa? grafik? w przyzwoitej jako?ci i 60fps. Lepiej wygl?da ten patent który linkowa?e? wy?ej, kiedy przerzucasz t? robot? na kompa a telefon tylko wy?wietla, ale mam pewne w?tpliwo?ci, jak to b?dzie wygl?da?o na ma?ym ekranie. Obadam to sobie z ciekawo?ci jak b?d? mia? woln? chwil? i opisz?.
Project Morpheus (PS4) to ciekawy pomys?, ale ponownie - obecna generacja konsol nie daje rady wygenerowa? 1080p@60fps na jednym ekranie, a co dopiero na dwóch. S?ysza?em jakie? pog?oski, ?e ma by? do tego dodatkowa, zewn?trzna karta graficzna, która b?dzie to wszystko liczy?, ale nie mam (i nie planuj? mie?) konsoli, wi?c niespecjalnie ?ledzi?em ten temat. Niemniej jednak je?li to prawda i faktycznie dadz? zewn?trzny modu? graficzny do PS4, to mo?e to mie? bardzo ciekawe konsekwencje dla tego rynku. |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 16-01-2016 - 19:48
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
Ok, sta?a i wysoka cz?stotliwo??, to rozumiem, ale czy koniecznie musi to by? 1080p? Nie widzia?em tego na ?ywo wi?c nie wiem czy to jest jaka? znacz?ca ró?nica. w Ko?cu okulary s? ma?e, teoretycznie 720p powinno wystarczy?.
(wydzieli?em do osobnego tematu) |
|
|
|
|
 |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 20-01-2016 - 09:44
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
Ekranik mo?e by? ma?y, ale mamy go bardzo blisko oczu, co oznacza ?e bardziej wida? wszelkie wady grafiki - na przyk?ad aliasing. Im wy?sza rozdzielczo??, tym lepsza jako?? obrazu, a co za tym idzie ?atwiej jest uwierzy?, ?e faktycznie jeste?my w wirtualnym ?wiecie.
Nie w?tpi?, ?e w miar? jak ten rynek zacznie si? rozwija? pojawi? si? ta?sze produkty o ni?szej jako?ci obrazu. Na chwil? obecn? jednak zarówno Oculus, jak i HTC/Valve zale?y na osi?gni?ciu efektu "WOW", aby przeci?tny Kowalski (czy te? raczej, nie oszukujmy si?, Smith) zapragn?? mie? takie cacko w domu jak tylko ceny pójd? w dó?.
Btw <mode='czepialstwo'>: to nie jest pe?ne 1080, takie jak mamy w monitorach HD (czyli 1920x1080). Oba ekrany Oculusa wy?wietlaj? w 1080×1200 - wychodzi "tylko" nieca?e 400 tysi?cy pikseli ró?nicy </mode> |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 24-01-2016 - 10:29
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
Ta VR to tylko wi?ksze odci?cie id ?wiata rzeczywistego. Je?li gram w zwyk?e gry to i tak mnie to poch?ania w 99%. Je?li cena spadnie do 100$ to mo?e si? skusz?.
Móg?bym ewentualnie na jaki? targach to obie obejrze?. |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 21-02-2016 - 23:45
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
Ceny Samsunga Galaxy S7 Edge maj? startowa? z pu?apu 3599 z?otych, w przedsprzeda?y jest oferowany w zestawie z Gear VR. Wiem, ?e nie jeste? za bardzo zainteresowany, ale to jest jaka? opcja. S7 (do zwyk?ej wersji tez dodaj?) jest naprawd? szybkim smartfonem, nie wiem czy wystarczaj?co na VR. |
|
|
|
|
 |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 22-02-2016 - 15:51
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
3600 PLN to wi?cej ni? 700 EUR Jest to równie? wi?cej, ni? na chwil? obecn? jestem sk?onny zap?aci? za telefon, tym bardziej, ?e do?? niedawno kupi?em Nexusa 6 i on mi na razie wystarczy.
Odno?nie S7 - fajn? fot? strzelili Zuckerbergowi na premierze: >>Klik<<. |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 23-02-2016 - 21:11
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
Troch? to smutne. Wol? ?wiat wirtualny bez okularów. Aby chocia? zachowa? pozory kontaktu z rzeczywisto?ci?  |
|
|
|
|
 |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-10-2017 - 21:30
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
Min??o pó?torej roku i oto przy okazji letniej przeceny sta?em si? szcz??liwym posiadaczem Rifta W zestawie dosta?em okulary, par? kontrolerów Touch i dwa sensory.
Pierwsze wra?enie - rewelacja.
Drugie i trzecie - jak wy?ej.
Sprz?t przyjecha? w eleganckim i sprytnie zaprojektowanym pude?ku - ka?dy komponent ma w nim swoje miejsce i jest zabezpieczony przed przemieszczaniem si? podczas transportu. Nie b?d? si? specjalnie nad nim rozwodzi? - dowolny unboxing na Youtube poka?e dok?adnie o czym mówi?.
Okulary s? nieco ci??sze ni? si? spodziewa?em, ale nie na tyle, by powodowa? dyskomfort. Dodatkowo mo?na je regulowa? na g?owie za pomoc? pasków na rzepy i dzia?a to ca?kiem nie?le. Mo?na te? regulowa? rozstawienie soczewek, aby dopasowa? je do wielko?ci g?owy i rozstawu oczu. Osobi?cie nie obrazi?bym si?, gdyby da?o si? je rozsun?? nieco bardziej, ale i tak jest bardzo dobrze.
Kontrolery s? absolutnie fenomenalne. Bardzo wygodne i ?wietnie le??ce w d?oniach, dodatkowo wyposa?one w czujniki na wszystkich klawiszach i spustach wykrywaj?ce nie tylko samo naci?ni?cie przycisku, ale nawet sam fakt po?o?enia na nich palca bez naciskania, co pozwala na wykonywanie gestów w VR, takich jak zaci?ni?ta pi??, uniesiony kciuk, salut, etc, jak równie? stanów po?rednich. Obscenicznych si? nie da, próbowa?em (prawdopodobnie du?o krócej ni? testerzy Oculusa ).
O sensorach za wiele nie powiem, bo si? nie znam S? ?adne i nie powinny psu? estetyki ?adnego pomieszczenia (w ka?dym razie nie bardziej ni? stoj?cy obok komputer). Dodam tylko, ?e w zestawie by?y dwa, co moim zdaniem w zupe?no?ci wystarcza, ale mo?na dokupi? trzeci, aby zapewni? sobie ?ledzenie w 360 stopniach (bez tego kiedy stoimy ty?em do sensorów zas?aniamy cia?em kontrolery).
Do pod??czenia tego wszystkiego potrzebujemy jeden port HDMI oraz trzy porty USB, w tym jeden 3.0.
Zachwyca precyzyjne ?ledzenie tego ca?ego sprz?tu - renderowane w VR d?onie poruszaj? si? idealnie tak, jak powinny. Dodatkowo system orientuje si?, kiedy od?o?ymy gdzie?
kontroler i nie próbuje wtedy wy?wietla? upiorne wygl?daj?cej oderwanej d?oni. Zamiast tego widzimy kontroler tak, jak on wygl?da w rzeczywisto?ci, na tyle dok?adnie, ?e mo?na go bez problemu podnie?? na przyk?ad ze sto?u nie zdejmuj?c okularów. Na pocz?tku uczucie jest troch? dziwne, ale szybko mo?na si? przyzwyczai?.
Wra?enie przestrzeni i twójwymiarowo?ci jest niesamowite, nawet w statycznych aplikacjach, takich jak Oculus Dreamdeck czy The Lab, nie mówi?c ju? o rollercoasterach (mam dzik? frajd? z odpalania tego znajomym) czy bardziej interaktywnych grach. Nawet g?ówne menu Oculusa, stylizowane na luksusowy apartament, robi kolosalne wra?enie.
Do mojego zestawu dosta?em w gratisie kilka gier, spo?ród których wyró?niaj? si? dwie: Lucky's Tale i Robo Recall.
Pierwsza to sympatycznie wygl?daj?ca platformówka przeznaczona raczej dla dzieci, która po kwadransie prawie doprowadzi?a mnie do nudno?ci Ch?tnie bym w ni? pogra? na zwyk?ym ekranie, ale w VR niestety kamera robi z b??dnikiem rzeczy, o których nie nale?y wspomina? w dobrym towarzystwie. Niemniej jednak widzia?em w Sieci pozytywne recenzje ludzi, którzy prawdopodobnie maj? mocniejsze ?o??dki ode mnie.
Druga to bardzo ciekawa strzelanka, w której gramy jako reprezentant firmy sprzedaj?cej androidy i "wycofujemy" wadliwe (czyt. morduj?ce wszystko, co si? rusza) egzemplarze przy pomocy ograniczonego, ale w zupe?no?ci wystarczaj?cego podr?cznego arsena?u. Tu ponownie nale?y wspomnie? o fantastycznej precyzji kontrolerów, dzi?ki której mo?emy celowa? z pistoletów u?ywaj?c muszki i szczerbinki, zamiast celowniczka typowego dla klasycznych strzelanek. Gierka jest fantastyczna i bywa bardzo dynamiczna, ale nie ma efektów ubocznych podobnych do Lucky's.
Oprócz tego mamy fenomenalny tutorial ucz?cy pos?ugiwania si? kontrolerami oraz ca?y szereg gier, aplikacji i "experiences", do wyboru, do koloru (symulator astronauty na ISS zapiera dech w piersiach).
Na koniec zostawi?em sobie ma?? pere?k? - Minecraft VR. Samego MC na pewno nikomu przedstawia? nie trzeba, wi?c sobie daruj? Kiedy zobaczy?em go w Oculus Store pomy?la?em, ?e w najlepszym razie b?dzie zabawk? na kilka minut, ale bardzo srogo si? myli?em i zanim si? obejrza?em kopa?em ju? moj? standardow? dziur? do piek?a Najbardziej niesamowite jest wra?enie skali - graj?c w zwyk?ego MC wiemy, ?e niektóre konstrukcje s? du?e, ale ró?nica pomi?dzy "wiedzie?" a "widzie?" jest w tym przypadku nie do przecenienia. Kiedy stan??em na kraw?dzi wirtualnego klifu poczu?em zupe?nie prawdziwy l?k wysoko?ci, a stoj?c u jego stóp czu?em si? bardzo malutki. Trudne do opisania jest równie? odczucie, kiedy zorientujemy si?, ?e pojedynczy blok si?ga nam do pasa - niby na ekranie te? to wida?, ale brakuje tam poczucia skali. Oprócz tego wersja Win10 (jedyna obs?ugiwana natywnie przez Oculusa) ma bardzo fajnie dzia?aj?ce sterowanie narz?dziami - nie musimy obraca? si? w stron? obiektu na którym chcemy popracowa?, wystarczy wskaza? go kontrolerem i nacisn?? przycisk akcji. Bardzo to wygodne przy kopaniu do?ów
Raul - w jednym z postów powy?ej pyta?e? jakie znaczenie ma rozdzielczo??. Odpowiadam - kolosalne. Nawet w Oculusowym prawie-HD wida? piksele, na szcz??cie tylko podczas statycznych scen, takich jak obs?uga menu. Kiedy co? si? faktycznie dzieje przestajemy na nie zwraca? uwag?, wi?c niespecjalnie to przeszkadza. Zapewne w kolejnych iteracjach zostanie to poprawione.
Ostateczny werdykt - moim zdaniem rewelacja, ale na pewno nie dla ka?dego. Pomijaj?c wysok? cen? problemem mo?e te? by? potencjalna choroba morska (na szcz??cie mnie dopad?a tylko przy jednym tytule, ale s?ysza?em o ludziach, którzy rzygali w menu) i niewielka ilo?? dedykowanych gier z górnej pó?ki - na te trzeba pewnie b?dzie jeszcze poczeka? jaki? rok-dwa.
Je?li mia?bym komu? doradza? zakup, to poleci?bym najpierw spróbowa? aplikacje na ró?nych poziomach komfortu (istniej? ju? w Polsce wypo?yczalnie oraz stacjonarne punkty, w których mo?na wypróbowa? na miejscu) i przekona? si?, czy nie doprowadz? nas do choroby. Warto te?, moim zdaniem, poczeka? na kolejn? promocj?/wyprzeda?.
Na koniec odnios? si? jeszcze do tego cytat - wtedy przegapi?em, a potem jako? g?upio by?o tak bez okazji uprawia? nekromancj?
Cytat: Troch? to smutne. Wol? ?wiat wirtualny bez okularów. Aby chocia? zachowa? pozory kontaktu z rzeczywisto?ci?
Nie widz? tam nic smutnego. Tych ludzi zaproszono tam do przetestowania Rifta i Zuke kr?c?cy si? po sali jest zdecydowanie najmniej interesuj?cym elementem tej imprezy Kiedy zacz?? przemawia? wszyscy zwrócili na niego uwag?  |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 19-10-2017 - 12:54
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
To si? rozpisa?e? Fajnie si? czyta?o. Nadal nie jestem przekonany, mo?e kiedy? gdy b?dzie to ta?sze i lepsze to przemy?l?. Jak b?dzie okazja to wypróbuj?.
Dla mnie RR (Real Reality) jest nie do pobicia póki co. |
|
|
|
|
 |
Sinner |
|
Temat postu:
Wysłany: 19-10-2017 - 14:30
|
|
Moderator


Dołączył/a: 29-11-2002
Status: Offline
|
|
Cytat: Dla mnie RR (Real Reality) jest nie do pobicia póki co.
Gameplay ma?o ciekawy, przyd?ugi tutorial, questy monotonne, surowców ma?o i na dodatek trzeba d?ugo grindowa?... S?abe to RR moim zdaniem, ale co kto lubi... |
|
|
|
|
 |
Raul |
|
Temat postu:
Wysłany: 20-10-2017 - 12:01
|
|
Admin Forum


Dołączył/a: 05-01-2002
Status: Offline
|
|
Ale jaka rozdzielczo?? Mi tam si? RR podoba, czasem questy zadkakuj? i trzeba troch? poexpowa?
Tak z ciekawo?ci ile orientacyjnie kosztuje taka zabawka? |
|
|
|
|
 |
|